Γεωπολιτικές Εντάσεις και ο Αντίκτυπός τους στην Παγκόσμια Ναυτιλία έως το 2027
Ναυτιλία

Γεωπολιτικές Εντάσεις και ο Αντίκτυπός τους στην Παγκόσμια Ναυτιλία έως το 2027

Σημαντικός αντίκτυπος στην παγκόσμια ναυτιλία έχει προκληθεί από τις γεωπολιτικές εντάσεις, ειδικότερα στη Μέση Ανατολή. Ο οίκος VesselsValue επισημαίνει ότι οι προοπτικές είναι μεικτές έως το 2027. Σύμφωνα με την ανάλυση, ενώ οι παραγγελίες για φορτηγά και δεξαμενόπλοια αναμένονται να αυξηθούν, η ζήτηση για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και LNG/LPG Carriers θα μειωθεί.

Η αναδρομολόγηση των πλοίων στήριξε διάφορους τομείς της ναυτιλίας, ωστόσο η αβεβαιότητα λόγω της σύγκρουσης δημιουργεί κινδύνους και ευκαιρίες. Αν οι επιθέσεις των Χούθι συνεχιστούν, η ναυτιλία θα αντιμετωπίσει προκλήσεις, ενώ μια ξαφνική διακοπή θα μπορούσε να έχει αρνητικό αντίκτυπο.

Η VesselsValue αναλύει τις γεωπολιτικές συνθήκες και τονίζει ότι οι εξαγωγές πετρελαίου της Ρωσίας θα συνεχίσουν να μειώνονται, με την Ευρώπη να στραφεί σε προμήθειες από τις ΗΠΑ και τη Λατινική Αμερική. Αυτό θα διατηρήσει τα τονομίλια φορτίου και τους ναύλους σε υψηλά επίπεδα. Ειδικότερα, η δραστηριότητα παραγγελιών δεξαμενόπλοιων παραμένει αρκετά έντονη, με 36 εκατ. DWT παραγγελίες το 2024, αν και οι παραδόσεις πρόκειται να είναι περιορισμένες αρχικά.

Οι προσδοκίες για τη ζήτηση το 2024, τόσο για πλοία μεταφοράς αργού όσο και προϊόντων, παραμένουν θετικές, παρά τις αρνητικές επιδόσεις των προηγούμενων ετών. Σύμφωνα με τους αναλυτές, η επιμονή των Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα θα συνεχίσει να ωφελεί τις ναυτιλιακές εταιρείες με πλοία που παρακάμπτουν επικίνδυνες περιοχές.

Αναφορικά με τα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, η VesselsValue εκτιμά ότι οι περιορισμένες παραγγελίες και η χαμηλή προσφορά θα στηρίξουν τη δυναμική αγορά. Μέτρια αύξηση της ζήτησης αναμένεται, καθώς οι επιτοκιακές πιέσεις μειώνονται και οι επενδύσεις στην πράσινη ενέργεια ενισχύονται.

Στις αγορές των Containerships, η ζήτηση αυξάνεται, κυρίως στο ανατολικό εμπόριο του Ειρηνικού, αναμένοντας συνολική αύξηση 3,3% ετησίως από το 2024 μέχρι το 2027. Η κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα έχει οδηγήσει σε αυξήσεις ναύλων.

Στον τομέα των LNG/LPG Carriers, η παραγωγή στις ΗΠΑ αναμένεται να αυξηθεί με πιο ήπιο ρυθμό, με εκτιμήσεις για αύξηση 4,4% το 2024. Οι προς παραγγελίες VLAC φαίνεται να είναι στρατηγική κίνηση, με αρκετά πλοία να αναμένονται για παράδοση το 2026 και 2027, παρόλο που αναμένεται αρχικά να μεταφέρουν υγραέριο και όχι αμμωνία.

Πηγή: naftemporiki.gr