Η Ένωση Ευρωπαίων Εφοπλιστών (ECSA) τονίζει τη σημασία της ευρωπαϊκής ναυτιλιακής βιομηχανίας, η οποία θα πρέπει να είναι κεντρικός πυλώνας της νέας καθαρής βιομηχανικής συμφωνίας, όπως δήλωσε η πρόεδρος von der Leyen. Στην έκθεση του πρώην επικεφαλής της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, Μάριο Ντράγκι, αναφέρεται η ανάγκη διατήρησης της διεθνούς ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής ναυτιλίας, η οποία απαιτεί ετήσιους πόρους 40 δισεκατομμυρίων ευρώ για την απαλλαγή από τον άνθρακα.
Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές επισημαίνουν πως η ναυτιλία δεν είναι μόνο κρίσιμη για την οικονομία, αλλά και γεωπολιτικό πλεονέκτημα για την Ευρώπη, καθώς συντελεί στην ασφάλεια της ηπείρου σε τομείς όπως η ενέργεια και η εφοδιαστική αλυσίδα. Για να παραμείνουν οι ναυτιλιακές εταιρείες ανταγωνιστικές, ζητούν ένα ρυθμιστικό και φορολογικό πλαίσιο που θα ενισχύσει τη θέση της ευρωπαϊκής ναυτιλίας.
Η ECSA προβάλλει αιτήματα για την παραγωγή τουλάχιστον 40% καθαρών καυσίμων στην Ευρώπη και τη χρηματοδότηση για την πράσινη και ψηφιακή μετάβαση, ενώ υπογραμμίζει την ανάγκη ανάπτυξης νέων δεξιοτήτων, καθώς 800.000 ναυτικοί θα χρειαστεί να επανεκπαιδευτούν μέχρι το 2030.
Η εξασφάλιση δημόσιας και ιδιωτικής χρηματοδότησης θεωρείται ζωτικής σημασίας, όπως και η σωστή κατανομή των εσόδων από το Σύστημα Εμπορίας Δικαιωμάτων εκπομπών σε δραστηριότητες που σχετίζονται με την ενεργειακή μετάβαση. Η ECSA υπογραμμίζει την ανάγκη για καινοτόμα χρηματοδοτικά μοντέλα που θα επιτρέψουν την υλοποίηση μεταβατικών έργων.
Ο Γενικός Γραμματέας της ECSA, Σωτήρης Ράπτης, τονίζει τη στρατηγική σημασία του ναυτιλιακού τομέα στην επερχόμενη καθαρή βιομηχανική συμφωνία, υπογραμμίζοντας ότι η παραγωγή καθαρών καυσίμων και καινοτόμων τεχνολογιών πρέπει να λαμβάνει χώρα στην Ευρώπη, συστήνοντας συνεργασία με τους φορείς λήψης αποφάσεων.
Πηγή: naftemporiki.gr