Η ΑΦΗΣ Στην Πρώτη Γραμμή Της Ανακύκλωσης Και Της Περιβαλλοντικής Ευαισθητοποίησης Στην Ελλάδα
Τεχνολογία & Επιστήμη

Η ΑΦΗΣ Στην Πρώτη Γραμμή Της Ανακύκλωσης Και Της Περιβαλλοντικής Ευαισθητοποίησης Στην Ελλάδα

Συμπληρώνοντας δύο δεκαετίες παρουσίας το 2024, η ΑΦΗΣ έχει αναπτύξει μια βαθιά κατανόηση της δυναμικής ελληνικής βιομηχανίας ανακύκλωσης και των προκλήσεων που προκύπτουν από μια συνεχώς εξελισσόμενη κοινωνία. Η ανακύκλωση, παρά την αναγκαία προσβασιμότητα και τους διαθέσιμους πόρους, παραμένει ένα δύσκολο εγχείρημα ως προς την κινητοποίηση φορέων, του κράτους και των πολιτών.

Δυστυχώς, η ελληνική κοινωνία δείχνει να δυσκολεύεται στο θέμα της διαχείρισης αποβλήτων, με την επικοινωνία και την εκπαίδευση να είναι περιορισμένες. Αυτή η κατάσταση έχει οδηγήσει σε μια κουλτούρα όπου η ανακύκλωση θεωρείται άσκοπη και όπου οι ευθύνες συχνά μετατοπίζονται.

Παρόλα αυτά, πρόσφατα παρατηρείται μια αύξηση του δημόσιου ενδιαφέροντος και συμμετοχής, με τους πολίτες να απαιτούν μεγαλύτερη υπευθυνότητα από τις εταιρείες και να επιδιώκουν τη συμμόρφωσή τους με περιβαλλοντικούς κανόνες. Η ΑΦΗΣ, με έμφαση στη βιώσιμη ανάπτυξη, επενδύει σε σύγχρονες προσεγγίσεις εκπαίδευσης και ευαισθητοποίησης, επιδιώκοντας τη συνεργασία με τους πολίτες.

Η καμπάνια που έχει δημιουργήσει η ΑΦΗΣ, έπειτα από έρευνα που διεξήχθη την άνοιξη του 2023, είχε ως στόχο να αναδείξει τις συνηθισμένες δικαιολογίες των πολιτών όσον αφορά την ανακύκλωση μπαταριών. Η μεγαλύτερη δικαιολογία που καταγράφηκε ήταν η απουσία κοντινών κάδων, κάτι που προκάλεσε την δημιουργία 75.000 σημείων συλλογής σε εθνικό επίπεδο.

Οι δράσεις εκπαίδευσης, όπως η Σχολική Επιβράβευση, έχουν αποφέρει θετικά αποτελέσματα, με περισσότερα από 800 δημοτικά σχολεία να συμμετέχουν και σχεδόν 50 τόνους μπαταριών να συλλέγονται για ανακύκλωση. Η ΑΦΗΣ επιβραβεύει σχολεία με διαφορετικά κίνητρα, ενώ διενεργεί και κληρώσεις για πολίτες που ανακυκλώνουν, σε συνεργασία με μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων.

Η ΑΦΗΣ διαπιστώνει ότι η επικοινωνία είναι καθοριστικής σημασίας για την κινητοποίηση των πολιτών, προκειμένου να γεφυρωθεί το χάσμα μεταξύ δράσεων ανακύκλωσης και αποτελεσμάτων. Μέσω ψηφιακής στρατηγικής marketing και εκπαιδευτικών πρωτοβουλιών, η εταιρεία στοχεύει στην ενημέρωση μεγάλου ποσοστού του κοινού και στην ενίσχυση των σχέσεών της με τις κοινότητες.

Η μακροχρόνια στρατηγική της ΑΦΗΣ επισημαίνει τον σημαντικό ρόλο που μπορεί να διαδραματίσουν οι πολίτες στη βελτίωση των περιβαλλοντικών πρακτικών στην Ελλάδα, προκειμένου να διασφαλιστεί το μέλλον της ανακύκλωσης και της βιώσιμης ανάπτυξης.

Πηγή: naftemporiki.gr