Νέος Στρατηγικός Σχεδιασμός Μεταφορών για την Αττική από τον ΟΑΣΑ
Κοινωνία

Νέος Στρατηγικός Σχεδιασμός Μεταφορών για την Αττική από τον ΟΑΣΑ

Ο ΟΑΣΑ προχωρά σε σημαντικές αναθεωρήσεις του συγκοινωνιακού χάρτη της Αττικής, στοχεύοντας στη βελτίωση του συστήματος δημόσιων συγκοινωνιών για τις επόμενες δύο δεκαετίες. Ένας από τους κύριους στόχους είναι να διασφαλιστεί η συνεργασία μεταξύ των μέσων μαζικής μεταφοράς όπως λεωφορεία, τρόλεϊ, μετρό, τραμ και Ηλεκτρικός. Οι προτεινόμενες αλλαγές έρχονται μετά την αναγνώριση ότι το υφιστάμενο δίκτυο βασίζεται σε δεδομένα από το 2009, κάτι που καθιστά απαραίτητη την επικαιροποίηση των στοιχείων.

Για την εκπόνηση του στρατηγικού σχεδίου, είναι κρίσιμη η ενεργή συμμετοχή του επιβατικού κοινού. Ο ΟΑΣΑ έχει ξεκινήσει μια εκτενή έρευνα που θα συλλέξει δεδομένα από πάνω από 36.600 νοικοκυριά και 71.200 μετακινούμενους σε διάφορους σταθμούς μεταφοράς, λιμάνια και αεροδρόμια. Η διαδικασία αυτή περιλαμβάνει επίσης τη συλλογή στοιχείων από οδηγούς ταξί και εταιρείες εμπορευματικών μεταφορών, με σκοπό να αποτυπώσει τις σημερινές ανάγκες και συνήθειες μετακίνησης των πολιτών.

Στη διαδικασία αυτή, οι προτάσεις του ΟΑΣΑ για το Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών θα παρουσιαστούν σε ειδική εκδήλωση στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, όπου θα αναφέρονται καινοτόμες προτάσεις όπως πρότυπα πεζοδρόμια, ποδηλατόδρομοι και σημεία φόρτισης για ηλεκτρικά οχήματα. Ενδέχεται επίσης να συμπεριληφθούν και χωροθετημένα σημεία για ταξί στον αναθεωρημένο συγκοινωνιακό χάρτη.

Ο Γιώργος Σπηλιόπουλος, διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ, υπογράμμισε τη σημασία της δημόσιας συμμετοχής, δηλώνοντας ότι ο οργανισμός επιδιώκει να καταστήσει τα ΜΜΜ την προτιμώμενη επιλογή μετακίνησης για τους πολίτες της Αθήνας. Επιπλέον, τονίστηκε ότι το σχέδιο περιλαμβάνει τον εκσυγχρονισμό του συστήματος πληρωμών με την εφαρμογή ανέπαφων συναλλαγών. Έως το τέλος του έτους, οι επιβάτες θα μπορούν να πληρώνουν με τραπεζικές κάρτες ή κινητές εφαρμογές στα μέσα μεταφοράς, με την προοπτική διεύρυνσης της δυνατότητας αυτής σε όλα τα ΜΜΜ.

Σε μια άλλη διάσταση της βελτίωσης του συστήματος, η ψηφιοποίηση της εμπειρίας του επιβάτη εξετάζει τη δυνατότητα του account based ticketing. Αυτό σημαίνει ότι οι χρησιμοποιητές θα έχουν τη δυνατότητα να κλείνουν και να πληρώνουν για διαδρομές μέσω εφαρμογής, καθώς και να επισκέπτονται μουσεία και άλλους προορισμούς χωρίς αναμονή. Η εφαρμογή υπηρεσιών όπως το in town check in θα επιτρέπει στους επισκέπτες να περιηγούνται στην πόλη πιο άνετα, συνδυάζοντας τις ανάγκες τους με τη χρήση των δημόσιων συγκοινωνιών.

Πηγή: naftemporiki.gr