Η Ρώμη και το Βερολίνο ζητούν από την ΕΕ να επανεξετάσει τα πρότυπα εκπομπών CO2 για τα αυτοκίνητα, κυρίως ενόψει της προθεσμίας του 2035 για την απαγόρευση πώλησης νέων μοντέλων βενζίνης και ντίζελ. Οι δύο χώρες συγκεντρώνουν υποστήριξη από άλλα κράτη μέλη της ΕΕ ώστε να προτείνουν μια χαλάρωση των στόχων για τη μείωση των εκπομπών CO2. Ο Ιταλός υπουργός Βιομηχανίας, Αντόλφο Ούρσο, δήλωσε ότι είναι πλέον «βέβαιο» ότι η απαγόρευση αυτή δεν μπορεί να επιτευχθεί και ανακοίνωσε προτάσεις για ρήτρα αναθεώρησης στη νομοθεσία.
Αναφέρθηκε ότι η αυτόνομη βιομηχανία στην Ευρώπη βρίσκεται σε κρίση, επισημαίνοντας τους κινδύνους για εκατοντάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας στον κλάδο, αν δεν υπάρξει στήριξη από την ΕΕ. Σύμφωνα με τον Ούρσο, η Ευρώπη έχει δύο επιλογές: να διατηρήσει τους στόχους και να δημιουργήσει τις κατάλληλες συνθήκες για την εκπλήρωσή τους ή να αναβάλει τους στόχους αν δεν τα καταφέρει.
Η δήλωση αυτή έρχεται σε μια εποχή που η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) προειδοποίησε ότι οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώθηκαν σημαντικά. Πιο συγκεκριμένα, τον Αύγουστο οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων έπεσαν κάτω από τις 644.000, σημειώνοντας πτώση άνω του 18% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα το προηγούμενο έτος. Οι ηλεκτρικές πωλήσεις κατέγραψαν τη μεγαλύτερη πτώση, με τη συμμετοχή τους στην αγορά να μειώνεται από το 21% στο 14%.
Ο πρόεδρος της ACEA ανέφερε ότι λείπουν κρίσιμες προϋποθέσεις για μια επιτυχία στην παραγωγή και υιοθέτηση οχημάτων μηδενικών εκπομπών, καθώς και την ανάγκη για υποδομές φόρτισης και προσιτή καθαρή ενέργεια. Η τρέχουσα νομοθεσία απαιτεί οι αυτοκινητοβιομηχανίες να διασφαλίσουν ότι οι μέσες εκπομπές είναι κάτω από 115,1 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο, αριθμός που θα μειωθεί στο 93,6 g το επόμενο έτος.
Αντιμέτωπη με προοπτικές σοβαρών προστίμων, η ACEA προτρέπει την ΕΕ να εφαρμόσει άμεσες ανακουφιστικές ενέργειες, όμως η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επισημαίνει ότι η ευθύνη βαραίνει τον ίδιο τον κλάδο. Πηγή: naftemporiki.gr