Κυριαρχία της Κίνας στην παγκόσμια ναυπηγική παραγωγή πράσινων πλοίων
Ναυτιλία

Κυριαρχία της Κίνας στην παγκόσμια ναυπηγική παραγωγή πράσινων πλοίων

Το υπουργείο Βιομηχανίας και Τεχνολογίας Πληροφοριών της Κίνας ανακοίνωσε ότι το 70% των παγκόσμιων παραγγελιών για πράσινα πλοία, που καταγράφηκαν από τον Ιανουάριο έως τον Σεπτέμβριο, θα πραγματοποιηθεί σε κινεζικές ναυπηγικές γιάρδες, με συνολικό βάρος 87,11 εκατομμύρια τόνους. Η αύξηση των παραγγελιών κατά 51,9% σε σύγκριση με πέρυσι σηματοδοτεί την κυριαρχία της Κίνας στη ναυπηγική βιομηχανία, αντιπροσωπεύοντας το 74,7% της παγκόσμιας παραγωγής.

Στις 18 κατηγορίες πλοίων, όπως τα εμπορευματοκιβώτια και τα πετρελαιοφόρα, η Κίνα κατατάσσεται πρώτη σε νέες παραγγελίες, με τη Hudong-Zhonghua Shipbuilding (Group) Co Ltd που παρέδωσε 17 πλοία έως τον Σεπτέμβριο. Οι παραγγελίες για πλοία που χρησιμοποιούν πράσινη ενέργεια αντιπροσωπεύουν το 57% του παγκόσμιου στόλου, με τις παραγγελίες για πλοία που κινούνται με LNG και μεθανόλη να αυξάνονται ραγδαία.

Η περαιτέρω ανάπτυξη του τομέα και οι πράσινες τεχνολογίες συνέβαλαν στην αύξηση των ναυπηγικών παραγωγών, φτάνοντας τα 36,34 εκατομμύρια dwt, σημειώνοντας αύξηση 18,2% σε ετήσια βάση και σταθμίζοντας το 55,1% της παγκόσμιας παραγωγής. Παράλληλα, η επαρχία Jiangsu παρουσίασε εξαγωγές αξίας 69,27 δισ. γιουάν κατά τους πρώτους οκτώ μήνες του 2024, επισημαίνοντας αύξηση 75,1% σε ετήσια βάση.

Η αναζωπύρωση προβληματισμού για την κυριαρχία της Κίνας οδηγεί την SEA Europe να ζητήσει στήριξη για τα ευρωπαϊκά ναυπηγεία, υποστηρίζοντας την ανάγκη για την ενσωμάτωσή τους σε προγράμματα υποστήριξης του τομέα πλωτών μεταφορών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Ο Vincent Guerre, διευθυντής Εμπορίου και Ανταγωνιστικότητας στη SEA Europe, τόνισε ότι η Ε.Ε. μπορεί να χρησιμοποιήσει μέτρα εμπορικής άμυνας, όπως η επιβολή προσωρινών αντισταθμιστικών δασμών.

Η έρευνα της κυβέρνησης των ΗΠΑ για πολιτικές και πρακτικές της Κίνας στοχεύει επίσης να αναδείξει τη στρατηγική της Κίνας στον τομέα της ναυτιλίας και της ναυπηγικής βιομηχανίας. Ο Colin Cooke, πρόεδρος της Canadian Marine Industries and Shipbuilding Association (CMISA), δήλωσε ότι η ναυπηγική βιομηχανία της Κίνας υποστηρίζεται από το πολιτικά-στρατιωτικό δόγμα που στοχεύει στην ενίσχυση των στρατιωτικών δυνατοτήτων της χώρας.

Πηγή: naftemporiki.gr