Βολές κατά του προστατευτισμού εντός της Ε.Ε. εξαπέλυσε ο πρόεδρος του ναυτιλιακού ομίλου Grimaldi, Εμμανουέλε Γκριμάλντι, αναφερόμενος στους δασμούς που σχεδιάζονται για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Κίνα. Από την Αθήνα, κατά τη διάρκεια του XXVI Euromed Convention, μίλησε για τις επενδύσεις στα ελληνικά λιμάνια του Ηρακλείου και της Ηγουμενίτσας, τονίζοντας ότι δεν σκοπεύει να επενδύσει σε άλλα λιμάνια.
Ο κ. Γκριμάλντι ανήγγειλε την κατασκευή δύο νέων πλοίων σύγχρονης τεχνολογίας για τις Μινωικές Γραμμές, τα οποία θα εξυπηρετούν τη διαδρομή Πειραιάς – Ηράκλειο. Επιπλέον, ανέφερε ότι η Grimaldi σχεδιάζει να ναυπηγήσει άλλα δύο ropax για τις γραμμές Ιταλίας – Ελλάδας, δήλωσε ωστόσο πως τα συνολικά εννέα πλοία θα κατασκευαστούν εκτός Ευρώπης, με σκοπό να παραμείνουν κάτω από το 1 δισεκατομμύριο ευρώ.
Αναφερόμενος στον προστατευτισμό, ο κ. Γκριμάλντι τόνισε την αντίφαση στην επιβολή τελών στα κινεζικά αυτοκίνητα από τη Γερμανία, τη στιγμή που η Κίνα είναι ο μεγαλύτερος εισαγωγέας γερμανικών αυτοκινήτων. «Η Κίνα εξάγει 400.000 αυτοκίνητα τον μήνα, παράγοντας περισσότερα από οποιαδήποτε άλλη χώρα», σημείωσε, εκφράζοντας την αντίθεσή του στις εν λόγω πολιτικές της Ε.Ε.
Ο πρόεδρος του ναυτιλιακού ομίλου αναφέρθηκε και τις προοπτικές που προσφέρουν οι επενδύσεις στα ελληνικά λιμάνια, όπου επικεντρώνεται στη βιωσιμότητα. «Η ναυτιλία είναι δύσκολη επιχείρηση, ενώ τα λιμάνια προσφέρουν ευκολότερες δυνατότητες για τη δημιουργία μηδενικών εκπομπών», δήλωσε. Στο πλαίσιο αυτό, ανέφερε μια επένδυση 1 εκατομμυρίου ευρώ στην Ηγουμενίτσα για τη χρήση eco λαμπτήρων, η οποία έχει μειώσει τις εκπομπές ρύπων του λιμανιού.
Στο συνέδριο, υπογράμμισε ότι τα νέα πλοία των Μινωικών Γραμμών θα είναι περισσότερο φιλικά προς το περιβάλλον, με τη δυνατότητα μεταφοράς 50% περισσότερων επιβατών σε σύγκριση με τα υφιστάμενα πλοία. «Αυτά τα πλοία θα προσφέρουν μεγαλύτερη χωρητικότητα με λιγότερους ρύπους», εξήγησε.
Πηγή: naftemporiki.gr