Ο Θανάσης Παπαπαναγιώτου, αν και διαχειρίζεται μια εισηγμένη επιχείρηση με εξαγωγικό προσανατολισμό και μεγάλους θεσμικούς πελάτες όπως η Κομισιόν και ο γερμανικός στρατός, διαπιστώνει ότι τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας Δρομέας δεν πληρούν τις προσδοκίες της αγοράς. Η κατάσταση έγινε ακόμη πιο προφανής κατά το πρώτο εξάμηνο του 2024, όταν ο Όμιλος παρουσίασε μείωση πωλήσεων κατά 6,3%, περιορίζοντας τον τζίρο του στα 13,8 εκατ. ευρώ.
Η διοίκηση αποδίδει αυτή την πτώση σε συγκυριακούς παράγοντες και εκφράζει την ελπίδα για ταχεία ανάκαμψη στα αποτελέσματα στο δεύτερο εξάμηνο. Είναι ενθαρρυντικό ότι τα EBITDA βελτιώθηκαν στα 2,1 εκατ. ευρώ από 1,7 εκατ. ευρώ, ενώ το καθαρό αποτέλεσμα επέστρεψε σε θετικό επίπεδο (108.925 ευρώ έναντι -247.114 ευρώ πέρυσι). Παρ’ όλα αυτά, η αγορά παραμένει επιφυλακτική, με τη μετοχή να έχει πέσει πάνω από 40% από τα ιστορικά υψηλά του 2021.
Ο πληθωρισμός και οι αυξημένες χρηματοοικονομικές υποχρεώσεις, λόγω του υψηλού επιπέδου τραπεζικού δανεισμού – που ανέρχονται σε 22 εκατ. ευρώ – δημιουργούν πιέσεις για τον Όμιλο. Συνολικά, τα χρέη ανέρχονται σε 35 εκατ. ευρώ, ενώ τα ίδια κεφάλαια της Δρομέας υπολογίζονται σε 26 εκατ. ευρώ. Η χρηματιστηριακή της αξία αγγίζει μόλις τα 10,7 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας πτώση 9% το 2024 και 13% εντός 12 μηνών.
Ωστόσο, η υπάρχουσα συνεργασία με σημαντικούς πελάτες, η ανάπτυξη πωλήσεων μέσω διαδικτυακών πλατφορμών όπως το Amazon και οι νέες αγορές, κυρίως στις ΗΠΑ, δείχνουν ότι υπάρχει το περιθώριο για θετική εξέλιξη. Ο Θανάσης Παπαπαναγιώτου, ο οποίος ίδρυσε τη Δρομέα το 1979 και αρχικά είχε ως αντικείμενο την παραγωγή τροχόσπιτων, δείχνει αισιόδοξος για το μέλλον της επιχείρησης, παρά τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η αγορά αυτή τη στιγμή.
Πηγή: naftemporiki.gr