Στρατηγική Συμφωνία ΓEK Τέρνα με Latsco στο Έργο Νέα Αττική Οδός
English

Στρατηγική Συμφωνία ΓEK Τέρνα με Latsco στο Έργο Νέα Αττική Οδός

Λίγες ημέρες μετά την εξαγορά της Αττικής Οδού, η GEK Τέρνα πώλησε ποσοστό της εταιρείας Νέα Αττική Οδός, στον Latsco Direct Investments Cyprus, το επενδυτικό όχημα της Μαριάννας Λάτση. Η συναλλαγή συμφωνήθηκε με προσαύξηση 15% προκειμένου να καλυφθεί η αρχική επένδυση που έχει ήδη καταβάλει η κατασκευαστική ομάδα, η οποία έχει αποκτήσει προστιθέμενη αξία από την πρώτη ημέρα. Αυτή η συμφωνία επισημαίνει την εμπιστοσύνη που δείχνει η ομάδα Λάτση στη GEK Τέρνα και στη διοίκηση που θα διαχειριστεί αυτή την σημαντική υποδομή.

Ο Latsco θα καταβάλει για την αγορά του 10% της Νέας Αττικής Οδού περίπου 77 εκατομμύρια ευρώ. Αυτή η ποσότητα αντιστοιχεί στο 10% της κεφαλαιοποίησης που έχει διατεθεί από την κατασκευαστική ομάδα για την απόκτηση του συμβολαίου παραχώρησης της αστικής οδού, το οποίο ανέρχεται σε 671 εκατομμύρια ευρώ, συν την επιπλέον προσαύξηση 15%.

Η GEK Τέρνα υπέγραψε, ως μοναδικός μέτοχος της Νέας Αττικής Οδού, την 12η Σεπτεμβρίου τη συμφωνία παραχώρησης για τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Αττικής Οδού για χρονικό διάστημα 25 ετών, με το Ελληνικό Δημόσιο και το Ταμείο Ανάπτυξης Ελληνικής Δημοκρατίας (ΤΑΙΠΕΔ). Πρόκειται για τη μεγαλύτερη σύμβαση παραχώρησης που έχει υπογραφεί ποτέ στην Ελλάδα, με συνολικό τίμημα 3.270 δισεκατομμύρια ευρώ.

Επιπλέον της ανωτέρω κεφαλαιοποίησης, η GEK Τέρνα έλαβε ομολογιακό δάνειο ύψους 2.765 δισεκατομμυρίων ευρώ, με ημερομηνία λήξης την 30η Ιουνίου ή την 31η Δεκεμβρίου, προκειμένου να χρηματοδοτήσει την τιμή. Στη συμμετοχή αυτού του ομολογιακού δανείου συμμετέχουν η Πειραιώς, η Εθνική Τράπεζα, η Eurobank και η Alpha Bank.

Για να ολοκληρώσει τη συμφωνία με τον Latsco, η GEK Τέρνα προτίθεται να υποβάλει την σχετική αίτηση στο ΤΑΙΠΕΔ, καθώς οι όροι για την πώληση ποσοστού της Αττικής Οδού προβλέπονται στο συμβόλαιο. Μεταξύ άλλων, η κατασκευαστική ομάδα μπορεί να πουλήσει έως 49% της Νέας Αττικής Οδού κατά τα πρώτα πέντε χρόνια. Στη συνέχεια, μπορεί να πράξει ό,τι θεωρεί συμφέρον.

Η διοίκηση της GEK Τέρνα εκτιμά ότι από την Αττική Οδό θα προκύψουν EBITDA (κέρδη προ τόκων, φόρους και αποσβέσεις) περίπου 300 εκατομμυρίων ευρώ ετησίως κατά μέσο όρο. Εκτιμάται επίσης ότι παρόμοιες συμφωνίες είναι πιθανό να ολοκληρωθούν στο προσεχές μέλλον.

Πηγή: naftemporiki.gr