Η Επιτυχία της Ηλεκτροκίνησης στην Ευρώπη Αντιμετωπίζει Προκλήσεις
English

Η Επιτυχία της Ηλεκτροκίνησης στην Ευρώπη Αντιμετωπίζει Προκλήσεις

Στους ευρωπαϊκούς θεσμούς, αξιωματούχοι παραδέχθηκαν σε πρόσφατη ενημέρωση της “Naftemporiki” στις Βρυξέλλες ότι η χρήση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων δεν εξελίσσεται με την ταχύτητα που επιθυμεί η ΕΕ. Με την νέα Επιτροπή να αναλαμβάνει τα καθήκοντά της σύντομα και τις ακροάσεις για τους Επιτρόπους να προγραμματίζονται από 4 έως 12 Νοεμβρίου, η ΕΕ εξετάζει τις εξελίξεις στον τομέα της ενέργειας.

Σε ερώτηση σχετικά με το πώς θα προχωρήσει η ηλεκτροκινητοποίηση, δεδομένης της χαμηλής ζήτησης και της πτώσης των πωλήσεων, οι αξιωματούχοι της ΕΕ αναγνώρισαν την πολυπλοκότητα της κατάστασης. Τόνισαν πως επιδιώκουν την παραγωγή μοντέλων σε προσιτές τιμές για να δημιουργήσουν μια βιώσιμη κατάσταση, ενώ παράλληλα σκοπεύουν να ενισχύσουν άλλους τομείς, όπως τα μέσα μεταφοράς.

Αναφορικά με τις προθεσμίες για τα όρια εκπομπών CO2, πηγές της ΕΕ ανέφεραν ότι δεν συμφέρει κανέναν από τους κατασκευαστές αυτοκινήτων μια τέτοια αλλαγή. Η Ρώμη και το Βερολίνο ενώνουν τις δυνάμεις τους με τη βιομηχανία αυτοκινήτων για να ζητήσουν χαλάρωση των προτύπων εκπομπών CO2, καθώς η ΕΕ στοχεύει να τερματίσει την πώληση νέων πετρελαιοκινητήρων και βενζινοκίνητων μοντέλων το 2035.

Η Ιταλία, που διαθέτει λιγότερα από 1 εκατομμύριο ηλεκτρικά αυτοκίνητα, και η Γερμανία, επιδιώκουν τη στήριξη άλλων κρατών μελών της ΕΕ για να επανεξετάσουν τους στόχους μείωσης των εκπομπών CO2 και να αναθεωρήσουν την απαγόρευση πώλησης βενζινοκινητήρων και πετρελαιοκινητήρων το 2035. Ενδεχομένως, οι δύο χώρες έχουν προγραμματίσει να προτείνουν σε σύνοδο του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου να κατατεθεί μια ρήτρα αναθεώρησης της νομοθεσίας από τα τέλη του 2025 έως το 2026.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) έχει ζητήσει από την Επιτροπή “βραχυπρόθεσμες επείγουσες ανακουφιστικές ενέργειες” για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων, ενόψει των αυστηρότερων προτύπων εκπομπών που θα ισχύσουν από την 1η Ιανουαρίου 2025, μειώνοντας το ανώτατο όριο εκπομπών CO2 ανά εταιρεία σε 95 g/km για τα πωλούμενα οχήματα ετησίως, διαφορετικά θα αντιμετωπίσουν σοβαρές ποινές.

Πηγή: naftemporiki.gr