Εκνευρισμός στο καθεστώς Ερντογάν μετά το… χουνέρι που τους έκανε η φρεγάτα «Λήμνος» – Η παγίδα της ελληνικής στρατιωτικής ηγεσίας που έσπασε τον τσαμπουκά των Τούρκων – Σε ετοιμότητα τα πληρώματα για το ενδεχόμενο «αντιποίνων»

Εκτός της ελληνικής υφαλοκρηπίδας πλέει το πρωί της Τρίτης (18/07) το τουρκικό ερευνητικό πλοίο Oruc Reis, κατευθυνόμενο βορειοανατολικά μεταξύ Κύπρου και Καστελλόριζου.

Στην Αθήνα ωστόσο δεν εφησυχάζουν, μια και το τουρκικό ερευνητικό, πραγματοποίησε την ίδια πορεία και το βράδυ της Κυριακής (16/08), δίνοντας την εντύπωση ότι αποχωρεί από την ελληνική υφαλοκρηπίδα. Ωστόσο, το πρωί της Δευτέρας επέστρεψε στην περιοχή της NAVTEX, εντός της ελληνικής υφαλοκρηπίδας.

Επί σχεδόν 10 ώρες το τουρκικό ερευνητικό έκανε «μανούβρες» εντός της δεσμευμένης περιοχής, θέλοντας να δείξει ότι κάνει έρευνες, με την πραγματικότητα όμως να είναι τελείως διαφορετική και τους Τούρκους να επιδίδονται και πάλι σε ένα παιχνίδι εντυπώσεων το οποίο μόνο οι ίδιοι πιστεύουν πλέον.

Το Oruc Reis συνοδεύεται μονίμως από τουρκικές φρεγάτες και κορβέτες, την ώρα που το ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό παρακολουθεί κάθε κίνηση των Τούρκων, τόσο με τις μονάδες επιφανείας όσο και με τους «αόρατους κυνηγούς», τα ελληνικά υποβρύχια που κυριολεκτικά «τρέμουν» οι Τούρκοι.

Επισημαίνουμε για μια ακόμη φορά πως το Oruc Reis ναι μεν άπλωσε καλώδια, ωστόσο, δεν έφτασαν ποτέ στον ελληνικό βυθό και δεν προχώρησε καμία διαδικασία έρευνας.

Η «Λήμνος» τους… έσπασε τον τσαμπουκά
Σύμφωνα με στρατιωτικές πηγές, αριθμός ελληνικών φρεγατών βρίσκεται μονίμως κοντά στο τουρκικό ερευνητικό και στα συνοδευτικά πολεμικά πλοία, στέλνοντας συνεχώς πληροφορίες στην Αθήνα και στο Κέντρο Επιχειρήσεων για τις κινήσεις τους. Εκεί αξιολογείται η εκάστοτε κατάσταση και λαμβάνονται οι αποφάσεις από την στρατιωτική ηγεσία για τις επόμενες ενέργειες του Στόλου μας.

Ακριβώς αυτή η διαδικασία εξελίχθηκε και κατά τη διάρκεια του επεισοδίου με την εμπλοκή και σύγκρουση της τουρκικής φρεγάτας «Kemal Reis» και της ελληνικής «Λήμνος».

Το περιστατικό θα μπορούσε να είχε εξελιχθεί σε ναυτική τραγωδία για τον τουρκικό στόλο και να είχε πυροδοτήσει δραματικές εξελίξεις, αν ο Έλληνας κυβερνήτης και το πλήρωμα της φρεγάτας «Λήμνος» δεν είχαν επιδείξει απόλυτη ψυχραιμία και αξιοθαύμαστη ναυτοσύνη.

Περίπου 100 μίλια νότια του Καστελόριζου, η «Λήμνος» έπλεε με σταθερή πορεία και ταχύτητα δεξιά και παράλληλα με το Oruc Reis και την τουρκική αρμάδα, όταν το «καμάρι του τουρκικού στόλου» η «Kemal Reis», το μεγαλύτερο και νεότερο πλοίο των Τούρκων, αποφάσισε να αποσπαστεί, με στόχο να αναγκάσει την ελληνική φρεγάτα να απομακρυνθεί από το «Oruc Reis» και να μην έχει εικόνα για τις ενέργειές του. Κινούμενη κάθετα και με γωνία 90 μοιρών προσπάθησε να περάσει μπροστά από το ελληνικό πολεμικό πλοίο προσπαθώντας να την εξαναγκάσει να αλλάξει πορεία.

Όμως ο κυβερνήτης της «Λήμνος» κράτησε σταθερή την ταχύτητα αλλά και την πορεία της, με τον Τούρκο «ατζαμή» κυβερνήτη να αντιλαμβάνεται τελευταία στιγμή πως οι κινήσεις του ήταν ικανές να αποβούν μοιραίες για το πλοίο και το πλήρωμά του. Αποτέλεσμα, η Kemal Reis βρέθηκε κάθετα μπροστά από την Ελληνική φρεγάτα, με την πλώρη της «Λήμνος» να κατευθύνεται με ορμή προς το μέσον της τουρκικής φρεγάτας.

Στο σημείο αυτό ωστόσο αποδείχτηκε η ναυτοσύνη των Ελλήνων και ο επαγγελματισμός τους. Ο κυβερνήτης Ιωάννης Σαλιάρης έδωσε άμεσα εντολή για κράττει και ανάποδα τις μηχανές, με το τουρκικό πλοίο να βρίσκεται πλέον ελάχιστες γιάρδες μπροστά του. Ήταν η κρίσιμη απόφαση που αποσόβησε μια ναυτική τραγωδία και ενδεχομένως μια γενικευμένη σύρραξη στην ανατολική Μεσόγειο και το Αιγαίο.

Η ελληνική φρεγάτα χτύπησε με την πλώρη το Oruc Reis, ακριβώς στο υπόστεγο του ελικοπτέρου. Το ρήγμα που της προκάλεσε ξεπερνά τα τρία μέτρα ύψος, ενώ η ελληνική φρεγάτα υπέστη γραντζουνιές στην πλώρη και ένα στράβωμα του ιστού της σημαίας.

Σε ετοιμότητα για… εκδίκηση
Ο ελληνικός Στόλος είχε καταφέρει να δώσει ακόμα ένα μάθημα στους προκλητικούς Τούρκους, οι οποίοι προσπάθησαν να τρομοκρατήσουν με το «χαρτί» της αριθμητικής υπεροχής.

Βγάζοντας στο νοτιοανατολικό Αιγαίο ακόμα και πολεμικά πλοία που ανήκουν στο στόλο της Μαύρης Θάλασσας, το καθεστώς Ερντογάν επιχείρησε να κάνει επίδειξη δύναμης. Οι Έλληνες ωστόσο ξέρουν καλά πως ποτέ στην ιστορία η χώρα μας δεν είχε αριθμητικό πλεονέκτημα απέναντι στους αντιπάλους της. Βασιζόταν στη στρατηγική, την αποφασιστικότητα και τη μαχητικότητα των Ελλήνων.

Ακόμα και όταν τα ελληνικά ραντάρ γέμισαν με τουρκικά πλοία, η στρατιωτική ηγεσία είχε την οξυδέρκεια να μην ακολουθήσει τον ίδιο δρόμο, βγάζοντας ανάλογο αριθμό πλοίων στην ανατολική Μεσόγειο. Ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ Στρατηγός κ. Κωνσταντίνος Φλώρος, σε συνεννόηση και άψογη συνεργασία με τον Αρχηγό ΓΕΝ Αντιναύαρχο κ. Στυλιανό Πετράκη έδωσαν εντολή στα ελληνικά πολεμικά πλοία να αναπτυχθούν σε κάθε γωνιά του Αιγαίου, προστατεύοντας αρχικά τα ελληνικά νησιά.

Προφανώς και ισχυρές ναυτικές δυνάμεις εστάλησαν κοντά στην περιοχή που είχαν «σημαδέψει» οι Τούρκοι με Navtex, ωστόσο, το επιχειρησιακό σχέδιο που είχε εκπονηθεί έδινε τακτικό πλεονέκτημα στη χώρα μας, αποτρέποντας οποιαδήποτε ενέργεια σε άλλο σημείο του Αρχιπελάγους. Η απόφαση να σταλούν στην περιοχή όπου έπλεε το Oruc Reis μερικές μόνο φρεγάτες αποδείχτηκε ιδιαιτέρως κρίσιμη και σημαντική, με τα υπόλοιπα πολεμικά πλοία και υποβρύχια να «κλειδώνουν» όλο το Αιγαίο ευρισκόμενα κοντά στα ελληνικά νησιά.

Η Τουρκία πίστεψε πως με την αριθμητική υπεροχή θα κέρδιζε και στο πεδίο. Για μια ακόμη φορά πήρε ένα γερό μάθημα ναυτοσύνης και στρατηγικής. Οι αναταράξεις στο τουρκικό πολεμικό ναυτικό είναι ισχυρές, με τις πληροφορίες να αναφέρουν ότι το καθεστώς Ερντογάν έχει ζητήσει… εκδίκηση για το πλήγμα στην «Kemal Reis».

Στην Αθήνα ωστόσο ξέρουν καλά τις προθέσεις των Τούρκων και λαμβάνουν όλα τα μέτρα. Η ηγεσία του ελληνικού Στόλου έχει δώσει εντολή στα πληρώματα των πλοίων να βρίσκονται σε πλήρη ετοιμότητα για να αντιμετωπίσουν νέα ενδεχόμενη προκλητική ενέργεια. Τα πληρώματα είναι σε απόλυτη επαγρύπνηση και κρατούν τους Τούρκους… μακριά, οι οποίοι προσπαθούν να «σώσουν» τα προσχήματα με ασύστολα ψεύδη, χυδαία προπαγάνδα και με την τουρκική μονταζιέρα σε πλήρη λειτουργία.

Πηγή: true.gr