Ηγετική Θέση του Ελληνικού Στόλου στην Παγκόσμια Ναυτιλία και οι Ασιατικές Δυνάμεις
English

Ηγετική Θέση του Ελληνικού Στόλου στην Παγκόσμια Ναυτιλία και οι Ασιατικές Δυνάμεις

Η ελληνική ναυτιλία διατηρεί την πρωτοκαθεδρία σε όρους μεταφορικής ικανότητας, παραμένοντας η μεγαλύτερη παγκοσμίως και ταυτόχρονα η υψηλότερης αξίας. Ωστόσο, η δυναμική των ασιατικών αγορών είναι επίσης εμφανής, καθώς χώρες όπως η Κίνα, η Ιαπωνία, η Σιγκαπούρη, το Χονγκ Κονγκ και η Νότια Κορέα ακολουθούν.

Σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της UNCTAD, η ελληνική ναυτιλία την 1η Ιανουαρίου 2024 είχε συνολική χωρητικότητα 394,97 εκατομμυρίων dwt, που αντιπροσωπεύει το 16,9% της παγκόσμιας μεταφορικής ικανότητας. Επιπλέον, η εμπορική της αξία ανέρχεται σε 11,8% της παγκόσμιας ναυτιλίας.

Η δεύτερη θέση καταλαμβάνεται από την κινεζική ναυτιλία με 309,8 εκατομμύρια dwt ή 13,3% της παγκόσμιας χωρητικότητας, ενώ η αξία της είναι 11,6% του συνολικού παγκόσμιου πλοίου. Στην τρίτη θέση βρίσκεται η Ιαπωνία με 242,36 εκατομμύρια dwt και μερίδιο 10,4%, ενώ η αξία της στόλου είναι 10,7% του συνόλου.

Με 146 εκατομμύρια dwt, η Σιγκαπούρη κατατάσσεται τέταρτη, ακολουθούμενη από το Χονγκ Κονγκ με 135,5 εκατομμύρια dwt. Στην έκτη θέση βρίσκεται η Νότια Κορέα με συνολική χωρητικότητα 97 εκατομμυρίων dwt. Η αλυσίδα της Ασίας “σπάει” από τη γερμανική ναυτιλία με 74,4 εκατομμύρια dwt, ενώ η δεκάδα ολοκληρώνεται με την Ταϊβάν, το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Νορβηγία.

Σχετικά με τις σημαίες, η Ελλάδα διατηρεί την ένατη θέση ανάμεσα στους βασικούς εγγεγραμμένους στόλους στον κόσμο, με 56,2 εκατομμύρια dwt υπό τη σημαία της. Η κορυφαία εγγραφή στην Ευρώπη είναι η Μάλτα με 102 εκατομμύρια dwt. Στην κορυφή των εγγραφών παγκοσμίως βρίσκεται η σημαία της Λιβερίας με 408 εκατομμύρια dwt, ακολουθούμενη από τον Παναμά με 379 εκατομμύρια dwt και τα Νησιά Μάρσαλ με 308 εκατομμύρια dwt.

Πηγή: naftemporiki.gr