Η επικείμενη πολιτική περίοδος 2024-2029 για τις Μεταφορές στην Ευρώπη προσφέρει μια εξαιρετική ευκαιρία για την ενίσχυση της ελληνικής συμμετοχής σε καίριες αποφάσεις. Ο διορισμός Ελλήνων εκπροσώπων σε σημαντικές θέσεις, όπως η Ελίζα Βόζενμπεργκ στην προεδρία και η Έλενα Κουντουρά ως αντιπρόεδρος της Επιτροπής Μεταφορών & Τουρισμού του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, δεν είναι απλώς μια θετική εξέλιξη, αλλά και μια ξεκάθαρη ένδειξη της δυνατότητας της χώρας να επηρεάσει την ευρωπαϊκή πολιτική μεταφορών.
Το εθνικό τοπίο, ωστόσο, δεν είναι χωρίς προκλήσεις. Παρά την υψηλή προτεραιότητα που δίνεται στις οδικές μεταφορές σε επίπεδο Ε.Ε., στην Ελλάδα, οι υποδομές και η συγκοινωνιακή πολιτική συχνά παραβλέπουν τις ανάγκες του κλάδου. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα η ελληνική αγορά οδικών μεταφορών να είναι σημαντικά πίσω σε σύγκριση με τον μέσο όρο των άλλων κρατών-μελών, με τους Έλληνες μεταφορείς να αντιμετωπίζουν ανταγωνιστικά μειονεκτήματα.
Οι προτεραιότητες της Ε.Ε. στοχεύουν στη βιώσιμη ανάπτυξη του τομέα. Με την έμφαση στην απανθρακοποίηση και την προσέλκυση νέων επαγγελματιών με δεξιότητες από τρίτες χώρες, η στρατηγική της Ε.Ε. επισημαίνει την ανάγκη για καινοτομία και αποτελεσματικότητα. Οι συγκεκριμένες δράσεις περιλαμβάνουν την αναβάθμιση των υποδομών εναλλακτικών καυσίμων και την απλοποίηση των διαδικασιών για τη διευκόλυνση των επαγγελματιών του κλάδου.
Αναγνωρίζοντας τις θετικές εξελίξεις στην Ε.Ε., είναι αναγκαίο να διευρυνθεί η συζήτηση και στην Ελλάδα, προκειμένου να συμπεριληφθούν και οι εθνικές προτεραιότητες στη νέα ευρωπαϊκή πολιτική. Η ανανέωση του στόλου βαρέων οχημάτων, οι αλλαγές στη δομή της αγοράς και η ενίσχυση των ελέγχων για την καταπολέμηση της παράνομης μεταφοράς είναι κρίσιμα ζητήματα που πρέπει να αντιμετωπιστούν.
Στις 15 Οκτωβρίου, η IRU θα φιλοξενήσει εκδήλωση στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο για την παρουσίαση μιας οδικής χαρτογράφησης του μέλλοντος των οδικών μεταφορών. Η εκδήλωση αυτή θα συγκεντρώσει νέους ευρωβουλευτές και θα επιχειρήσει να ενισχύσει τη φωνή του κλάδου σε ευρωπαϊκό επίπεδο.
Το μέλλον της πολιτικής των Μεταφορών στην Ε.Ε. δείχνει να παίρνει καλύτερη κατεύθυνση, καθώς οι άξονες που προτάθηκαν αποσκοπούν στο να επισημάνουν την ανάγκη για ισχυρότερες συνεργασίες και στρατηγικές προσαρμογής. Η δομική στήριξη της ελληνικής αγοράς μεταφορών είναι απαραίτητη προκειμένου να κλείσει το υπάρχον χάσμα με την ευρωπαϊκή πραγματικότητα.
Πηγή: naftemporiki.gr